Nettside CSLBehring CSL Behring
CSL Behring er en av verdens største produsenter av legemidler basert på plasmaproteiner og har som mål å redde liv og forbedre livskvaliteten for mennesker med sjeldne og alvorlige sykdommer. Fire store selskaper (Behringwerke, Armour, ZLB og CSL) utgjør grunnlaget for det som i dag er CSL Behring. Selskapet ble grunnlagt for mer enn 100 år siden av Emil von Behring, den aller første nobelprisvinneren i medisin. I dag sysselsetter CSL Behring globalt ca 14 000 mennesker i mer enn 30 land og er via morselskapet notert på den australske børsen. Selskapet driver også CSL Plasma, ett av verdens største nettverk for innsamling av plasma. CSL Behring har en historie i Norden som strekker seg over 50 år tilbake i tid og har i dag et bredt tilbud av produkter innenfor terapiområdene immunologi, koagulasion og intensivpleie. CSL Behrings nordiske hovedkontor ligger i Sverige i Danderyd, nord for Stockholm.
Key Account Manager
✔ Bergen eller Trondheim ✔ Selvdreven ✔ Jobbing mot spesialister
CSL bygger opp sin norske organisasjon med selvstendige og dedikerte medarbeidere som ønsker å leve opp til firmaets visjon; å redde liv og forbedre livskvaliteten for mennesker med alvorlige og sjeldne sykdommer.
Vi søker nå en KAM med bosted i Bergen eller Trondheim som blir ansvarlig for etablere og vedlikeholde relasjoner med firmaets kunder på sykehus og utvalgte spesialister. Du vil dele kundeansvaret i Norge sammen med din kollega på Østlandet.
Hvem er du?
Du har dokumentert gode resultater innen salg til spesialister i legemiddelbransjen.
Videre liker du å jobbe selvstendig og kan vise til at du har tatt ansvar for din egen suksess i tidligere jobber.
Firmaet jobber med avanserte produkter innen immunologi, koagulasion og intensivpleie.
Du må være godkjent legemiddelkonsulent og bo i Bergens- eller Trondheimsområdet.
Det er et krav at du har førerkort.
Ytterligere kontakt vedrørende stillingen kan rettes til ekstern rekrutterer:
Borka Consulting as ved Cecilie Borka : +47 928 55 352
Motivasjonsbrev med CV sendes i PDF-format til cecilie@borka.no Merk søknaden: “CSL Behring”
Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Intervjuer holdes fortløpende, så vis din interesse snarest mulig!
Key Account Manager – Norway
Position Purpose:
- To be responsible for the sales performance of CSL´s products in dedicated territory.
- To work in accordance with the country plan in order to maximize sales and gross margin.
- To gather information about changes and trends in the market place (competitive intelligence).
Main Responsibilities and Accountabilities:
- Prepare and complete strategic action plans for the dedicated territory in order to achieve the sales target, based on territory analyses. Responsible for sales to customers within dedicated territory.
- Develop strategic customer alliances.
- Apply the defined strategies and collaborate with the Area Sales Manager – Norway in order to ensure the realization of the country plan (improvement, defense, promotion etc.).
- Organize, coordinate and execute customer facing meetings and activities in line with the country sales plan and the expense budget. Aim to meet and preferably exceed set sales targets for the dedicated territory and to meet customer needs and improve the knowledge of CSL Behring and our products. Report all customer activities in line with company policies.
- Closely observe the market, recognize, analyze and collect data about sales, patients and treatments with the aim to monitor market trends. Quickly inform the management about issues, risks and opportunities.
- Work actively with the tender business to ensure the use of CSL Behring’s tender products. Customer facing meetings with tender bodies involved in tenders to ensure CSL business according to strategic plan
- Participate in international, national and regional congresses, in order to promote the company and maintain regular contact with customers and opinion leaders.
- Work according to CSL Behring values and local regulations.
- Keep the customers updated with specific scientific knowledge in relevant therapeutic areas in order to ensure the best treatment for our patients.
Position Qualifications and Experience Requirements:
Education: Hold a university degree, preferably in the pharmacology, commercial field or qualifications in nursing or pharmacoeconomics.
Experience: At least 5 years of experience in sales (primarily in hospital products). Experience of tenders business is appreciated.
Competencies:
- Customer and patient focus
- Communication and facilitation skills
- Account management and leading an account team
- Lobbying and negotiation skills – ability to council and influence
- Business knowledge
- Knowledge of English, both written and spoken
- Microsoft Office
- Teamwork (incl a multidisciplinary team) and interpersonal skills
- Customer focus
- Strategic planning and priority setting