Boehringer Ingelheim søker Key Account Manager

Nettside Boehringer/media Boehringer Ingelheim

Boehringer Ingelheim har i mer enn 130 år forsket på nye medisiner for mennesker og dyr. Selskapet, som fortsatt er familieeiet, er blant verdens 20 ledende farmasøytiske bedrifter der nærmere 50.000 ansatte arbeider for å utvikle verdi gjennom nyskaping innenfor tre kjerneområder; human- og veterinærmedisin samt biofarmasøytisk kontraktbasert produksjon. I 2016 oppnådde selskapet en netto omsetning på 15,9 milliarder EUR. 19,6 % av netto omsetningen (ca 3 milliarder EUR) benyttes til forskning og utvikling av nye medikamenter. Boehringer Ingelheim er bevisst sitt sosiale ansvar, blant annet ved å ha en aktiv rolle i «Making More Health»-initiativet. Videre blir ulikheter blant de ansatte fremhevet som en styrke ved at forskjeller i bakgrunn, erfaring og kompetanse, er nøkkelen til selskapets utvikling. Fokus på miljøvern og bærekraftighet i selskapets aktiviteter er prioritert i alle ledd. I Norge holder vi til i Asker og sysselsetter ca. 80 kompetente medarbeidere.

boehringer-ingelheim-logo

Key Account Manager

I den nyopprettede rollen som Key Account Manager i Boehringer Ingelheim Norge, vil din rolle være å utvikle strategiske partnerskap med nøkkelkunder.

Du vil i nært samarbeid med salgs&markedsførings-, medisinske og market access- kollegaer, jobbe for å sikre at firmaets legemidler kan bidra til bedre helse gjennom samarbeid med utvalgte nøkkelkunder, blant annet relatert til implementering av programmer, protokoller og prosjekter.

Den ideelle kandidaten har flere års erfaring fra legemiddelbransjen med god forståelse av hvordan det norske helsevesenet fungerer og hvordan de norske myndigheter arbeider.

Du kommer enten fra en kommersiell rolle, market access eller en medical-funksjon. I din tidligere rolle har du demonstrert at du kan jobbe tverr-funksjonelt med ulike avdelinger internt i organisasjonen. Videre har du erfaring med samhandling med beslutningstakere på ulike nivåer i helseforetakene. Har du kjennskap til og erfaring med generering av RWE-data og dets betydninger for beslutninger på legemiddelområdet, er det en fordel.

I din rolle, vil du rapportere direkte til Head of Sales, Nina T. Hovland, med stiplet linje til Medical Director, Odd Erik Johansen og Head of Market Access, Elisabeth Arnstad.

Du må bo i Oslo- eller Bergensområdet.

Ytterligere kontakt vedrørende stillingen kan rettes til ekstern rekrutterer:
Borka Consulting AS ved André Borka : +47 90831871
Motivasjonsbrev med CV sendes på epost i PDF-format til andre@borka.no. Merk søknaden: “KAM Boehringer Ingelheim”. Intervjuer holdes fortløpende, så vis din interesse snarest mulig!

KAM bilde balloner

——

Boehringer Ingelheim Norway is looking for two Key Account Managers

Are you an experienced key account manager or project leader with good business understanding? Are you also looking for a challenging role that will help you grow and develop, and at the same time, a meaningful job, where you will contribute to improved quality of life and prolonged life expectancy for many people? Then this might be the job you are looking for!

As a research-driven pharmaceutical company, Boehringer Ingelheim strives to improve the health of people by bringing innovative medicines to the market. In your role as Key Account Manager, you will be part of a dedicated team of specialists from different disciplines. You will interphase with various Brand Teams, and report directly to our Head of Sales, with a dotted line to both our Medical Director and our Head of Market Access.

With assigned key accounts, you will cultivate strategic partnerships and co-create value-offers that appropriately positions BI products through guidelines and protocols, and support access efforts for patients with the objective of demonstrating improved outcomes. You will work in close collaboration with sales, marketing, medical and market access colleagues to ensure achievement of customer and BI objectives, and work closely with customers to implement programs and projects that improve health outcomes.

 

What do you need to have in order to succeed in this role?

You must have a comprehensive understanding of customer needs, customer mapping, value drivers and systems/processes for physicians, hospitals, pharmacies, patient associations, and policy makers and payers. You must have experience with and the skills needed to apply functional working knowledge of strategic account management principles to assigned key account, and insights into and understanding of national health policies.

Education:

Bachelors’ degree and/or Masters’ degree (e.g. MBA, MSc) with major focus Business Administration, Life Science or Health Care Economy. Preferably some experience in trial design and publication experience (or PhD).

 

Skills:

  • 3 to 5 years of experience with or from the healthcare industry and/or previous Account Management experience.
  • Strong skills in the area of business management and project management.
  • Superior communication skills and strong business acumen.
  • Superior diplomatic, negotiation and interpersonal skills.
  • Excellent observation, professional presence and listening skills
  • Ability to work effectively cross-functionally to align and lead without authority important internal stakeholders to a common goal by a Plan – Do – Check – Act principle.
  • Ability to lead and translate customer needs into (innovative) multidisciplinary solutions by excellent implementation.
  • Excellent strategic capabilities and analytical skills.
  • Ability to interface independently and effectively with senior level decision makers.
  • Ability to manage resources to ensure financial objectives are met.
  • Language proficiency: Norwegian and English

 

Prior working experience:

  • Experience from the pharmaceutical industry preferred
  • Sales and/or Sales Operations experience preferred
  • Experience in project/process management preferred
  • Knowledge of the local healthcare sector
  • 1-3 years of leadership experience (directly or in a matrix system)

 

District 1: Helse Sør/Øst
District 2: Helse Vest og Helse Midt-Norge

 

 

Del dette:
Facebooktwitterlinkedin