Patient Access Manager
Vil du være med å styrke tilgangen til moderne allergibehandling i Norge?
ALK er i vekst, og vi søker nå en Patient Access Manager som trives i skjæringspunktet mellom market access, helseøkonomi, offentlig sektor og relasjonsbygging. Rollen kombinerer strategisk forståelse med operativt arbeid ute i felt, og gir deg mulighet til å jobbe med aktører som ligger utenfor de klassiske medisinske målgruppene som leger og helsepersonell.
Dette er en rolle for deg som ønsker å navigere i helsetjenesten på tvers av byråkratiet, fagmiljøer og forvaltning.
Du vil jobbe med å skape forståelse for allergibehandling, rammevilkår, organisatoriske behov og hvordan ALKs løsninger kan bidra til både bedre pasientforløp og bedre ressursbruk i helsevesenet.
Rollen er operativ, preget av utadrettet aktivitet og tett dialog med miljøer som påvirker hvordan allergibehandling praktiseres i Norge.
Hovedansvarsområder
Utforme og gjennomføre market access-strategier for ALKs produkter, tilpasset norske beslutningsstrukturer, finansieringsmodeller og øvrige rammevilkår
Bygge, utvikle og ivareta relasjoner med relevante beslutningstakere, tjenestepersoner og innkjøpsmiljøer i helsetjenesten og forvaltningen.
Gi faglig støtte, informasjon og opplæring til aktører som påvirker tilgangen til allergibehandling – med tydelig formidling av ALKs verdi for både pasienter og helsetjenesten.
Følge med på og analysere endringer i policy, organisering, tjenesteutvikling og andre strukturelle forhold som kan påvirke tilgangen til ALKs løsninger.
Delta i arbeidsgrupper, prosjekter og nettverk der ALK bør være representert for å bidra med faglig innsikt og være en relevant samarbeidspartner.
Samarbeide tett med salgs-, medisinsk- og markedsavdelingen for å sikre en samordnet og konsistent tilnærming i dialogen med helsesektoren.
Være en intern ressurs på market access og bidra til kompetanseutvikling i organisasjonen.
Rapportere status, utvikling og fremdrift innen market access-arbeidet til nordisk ledelse.
Holde oversikt over endringer i finansiering, prioriteringer og beslutningsgrunnlag i helsetjenesten som påvirker rammevilkårene for ALK..
Du blir del av et inkluderende miljø som jobber etter ALKs verdier: Do the right thing, Pursue growth, Build bridges.
Hvem er du?
Har erfaring fra market access, helseøkonomi, public affairs, forvaltning eller arbeid i grensesnittet mellom legemiddelindustrien og helsetjenesten.
Trives med arbeid ute i felt og med å møte offentlig sektor der beslutningene tas.
God forståelse for hvordan helsetjenesten er organisert og fungerer.
Kommuniserer tydelig, bygger tillit og er komfortabel med å møte nye miljøer og aktører.
Faglig nysgjerrig, strukturert og selvstendig i eget ansvarsområde.
Relevant utdanning innen helsefag, samfunnsvitenskap, økonomi, farmasi eller tilsvarende.
Behersker flytende norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig.
Innehar førerkort og har vilje til å reise.